De boeken van April …

Zoals je misschien hebt kunnen lezen, heb ik de afgelopen tijd nogal wat boeken aangeschaft. Ik plaatste mijn eerste bestelling bij Book Depository en kocht daarnaast nog twee boeken bij de lokale boekhandel. Deze laatste twee zijn al voorbijgekomen in een blogpost (zie hier), maar nu werd het wel eens tijd om je de andere boeken te laten zien. Plus nog twee aanwinsten van mijn korte tripje naar Londen, afgelopen weekend!

BoekenIk heb even moeten wachten op mijn bestelling van Book Depository, maar het was het wachten waard. Want: fijnere prijzen en geen verzendkosten! Kijk je mee naar wat ik heb besteld?IMG_3593Ik zag van deze serie het laatste boek in de koopjeshoek staan en vanwege de prachtige cover (ja, ik weet het …) raakte ik geïntrigeerd. Even snel The Cazalet Chronicles op internet opgezocht en de keuze was gemaakt!IMG_3599Dit boek had ik al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, dus toen ik het voor nog een vier euro voorbij zag komen, stopte ik het snel in mijn winkelmandje. Ik heb het inmiddels gelezen en heb er – ondanks het feit dat het geen literair hoogstandje is – veel plezier aan beleefd.IMG_3604George Orwell! Nadat ik Animal Farm had gelezen, wilde ik ook graag zijn ándere bekende werk lezen. Ik ben erg benieuwd wat ik hiervan ga vinden. De eerste zin beloofde in ieder geval al veel goeds. ‘It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen’ …IMG_3609De achterflap van dit boek was niet erg veelzeggend, maar de lovende recensies en de intrigerende titel deden mij besluiten dit boek ook te bestellen.IMG_3613Jaaaa! Hier ben ik zo blij mee! Ik wil al een tijdje Hilary Mantel’s eerste boek uit de trilogie over de Engelse politiek en monarchie lezen. Ik heb er meer dan goede verhalen over gehoord, net als over de adaptatie van de BBC. Zo veel lof voor een boek en een serie, daar moet ik meer van weten!IMG_3618Het laatste boek in mijn Book Depository bestelling was The Silmarillion van J. R. R. Tolkien. Ik ben groot fan van The Hobbit (helaas ben ik bij The Lord of the Rings in boek twee afgehaakt – shame on me! Maar daar ga ik mij binnenkort nog een keer aan wagen). De vormgeving vind ik niet heel erg mooi, maar van The Silmarillion zijn vrij weinig fancy uitgaven beschikbaar (of het is meteen een hardback van € 25,-. Wie weet, als ik er erg van ondersteboven ben …).IMG_3525Toen was ik afgelopen weekend voor een paar dagen in Londen om een vriendinnetje op te zoeken die daar aan het afstuderen is. (Ik weet het: hoe cool is dat!?) Als boekenliefhebbers moesten we natuurlijk even Waterstones inlopen en Hatchards (hierboven op de foto). Hatchards (since 1797!) is een geweldige boekenwinkel in ‘oude stijl’ en is onwijs groot. Op verschillende verdiepingen kan je je laven aan geschiedenis, klassieke literatuur, nieuwe aanwinsten, kinderboeken, etc., etc. Zucht, hadden wij maar zo’n prachtige winkel!IMG_3630Het leek mij wel leuk om een boek van een Engelse auteur mee te nemen als souvenir. Ik ging voor Under the Greenwood Tree van Thomas Hardy. Eigenlijk wilde ik Far From the Madding Crowd van Hardy meenemen (de verfilming van deze roman komt binnenkort uit en ik wil het boek graag lezen voordat ik de film ga zien!), maar die hadden ze niet in de mooie Penguin English Library uitgave, dus nam ik deze mee. Het verhaal ken ik al van de verfilming van de BBC en ik vond het altijd een erg mooi liefdesverhaal. Ik kijk ernaar uit het te lezen!IMG_3624Tot slot mocht ik ook dit prachtige boek mee naar huis nemen. Het was een cadeautje van mijn vriendin nog voor mijn verjaardag. We zijn allebei erg fan van de boeken van Lewis (zowel fictie als non-fictie) en Narnia in het bijzonder. Toen we op de middelbare school zaten kwamen de verfilmingen van de Narnia boeken uit (of nou ja, drie ervan dan), dus Narnia brings back good memories. The Voyage of the Dawn Treader was haar favoriete boek – dat maakt het natuurlijk een erg bijzonder en persoonlijk cadeautje! Dit is overigens een nieuwe hardback uitgave waarbij de boeken in hun oorspronkelijke lay out worden uitgegeven (de jaren ’50 omslagen dus). Fancy! Ik kijk ernaar uit om dit boek van Lewis weer opnieuw te lezen!IMG_3591Zo, dat waren mij een boel boeken! En nu moet ik ze natuurlijk allemaal nog gaan lezen! Ik kan Major Pettigrew’s Last Stand in ieder geval al afstrepen. Dat worden veel reviews de komende tijd …


Welke boeken heb jij de afgelopen maand aangeschaft?


IMG_3070

 

4 thoughts on “De boeken van April …

  1. Dat is een mooie stapel! Ik hou zo van de Londense boekenwinkels en boekenmarktjes! Ik heb echt nog niet veel gelezen de afgelopen tijd want er is een boek waar ik maar niet doorheen geraak en ik wil het niet wegleggen voor ik een nieuw begin…

    Liked by 1 person

    1. Haha, herkenbaar! Ik moet zeggen dat de Reading Challenge mij wel een beetje helpt wat dat betreft, maar ik ben nu ook in twee boeken bezig. Een bestaat uit allemaal kleine verhalen en heb ik al een keer gelezen, dus dat gaat wat langzamer 😉 En ja, Londen is mooi! Er is een Engelse boekwinkel in Den Haag die een beetje op een kleinere versie van Hatchards lijkt. Daar wil ik ook weer eens naar toe!

      Like

Leave a Reply

