♫ Het Sleutelkruid ♫ van Paul Biegel

Luisterboeken hebben een enorme vlucht genomen. De tijd dat ze lagen te verstoffen in de bibliotheek is voorbij, want ineens is het hip: luisteren naar je favoriete boek. Het was misschien ook wel te verwachten, na de eerste golf van de e-books. Enne … what’s not to like? Lekker luisteren naar dat ene spannende of hilarische boek terwijl je de afwas doet of aan het hardlopen bent … Tsja, ik zie er de voordelen wel van in. Maar omdat ikzelf graag op de bank weg kruip met een fysiek boek in mijn handen, is het er nog niet echt van gekomen. Tot in van de week bij Kruidvat een aantal luisterboeken in de aanbieding zag. Toch maar eens proberen!

IMG_3579Nee, geen volwassen literatuur dit keer, maar kinderboeken! De Kruidvat in Utrecht waar ik naar toe ging, was vrij klein, dus de keuze was niet reuze. Desondanks was er nog een fijne collectie om uit te kiezen. Er waren ook enkele audioboeken voor volwassenen bij, dus als dat meer je ding is, zou ik ook zeker eens een kijkje nemen. Ze waren in ieder geval allemaal € 2,99 – geen geld! De audioboeken die ik meenam – allebei verhalen geschreven door Paul Biegel – kosten via Bol.com € 14,95 (zie hier). IMG_3576Ik koos ervoor om terug te gaan naar mijn kindertijd. Paul Biegel is een fijne kinderboekenschrijver en Het Sleutelkruid heb ik vroeger wel eens gelezen. De Rode Prinses kende ik niet, maar nam ik ook mee. De laatste heb ik nog niet geluisterd, dus ik kan je nu nog alleen iets over Het Sleutelkruid vertellen.IMG_3587Op de achterkant staat wat handige informatie. Zo is de luisterduur 3,5 uur, verspreid over 3 cd’s en is het verhaal geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar. De tekst van Het Sleutelkruid is ingesproken door acteur Gijs Scholten van Aschat. Natuurlijk ontbreekt ook een korte tekst op de achterflap niet.IMG_3588Ik heb het eens geprobeerd, dat luisteren en iets anders doen tegelijk. Ik ben er nog niet helemaal over uit of het echt iets is voor mij. Opruimen en schoonmaken en luisteren tegelijk was toch nog een hele opgave. Bij een kinderboek vind ik het niet erg als ik eens hier en daar wat mis, maar een ander boek zou ik toch niet zo snel als luisterboek aanschaffen denk ik. Al zou het misschien beter gaan als je hem op je iPhone of iPod zet en met oortjes in luistert.IMG_3590Voor kinderen is het denk ik ideaal. Ik denk dat dit geweldige cadeautjes zijn voor kleine nichtjes of neefjes. Kruidvat had nog veel meer titels beschikbaar (waaronder Roald Dahl – de keuze was moeilijk!), dus je kan zo voor de prijs van één Bol.com luisterboek een aantal bij Kruidvat aanschaffen. Leuk cadeau voor tijdens de auto- of vliegreis naar de vakantiebestemming of voor een druilerige namiddag. IMG_3577Of luisterboeken iets voor mij zijn, weet ik dus zo net nog niet, maar mocht je binnenkort nog een verjaardag hebben voor de kleinsten in de familie, dan zou ik snel naar het Kruidvat gaan!


Ben jij al aan de luisterboeken gegaan?


IMG_3070

2 thoughts on “♫ Het Sleutelkruid ♫ van Paul Biegel

  1. Ken je de Luisterbieb-app van de Bibliotheek al? Dat vind ik echt een aanrader, je luistert gratis en voor niets naar allerlei verschillende boeken (ook kinderboeken). Ik luister trouwens vooral tijdens het hardlopen, werkt prima als afleidingsmanoeuvre!

    Liked by 1 person

  2. Nee, die kende ik nog niet! Ga ik eens uitproberen, want op zich vind ik het idee wel heel fijn! Raak met bepaalde dingen afgeleid, maar misschien moet ik het ook eens proberen bij hardlopen, wandelen of reizen ;-)!

    Like

Leave a Reply

