The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)

Nadat ik een paar jaar terug mijn tegenstribbelende vriend mee had genomen naar de film The Best Exotic Marigold Hotel (‘maar dat gaat over bejáárden!’) en ik wel enthousiast de bioscoopzaal uitkwam, kon ik natuurlijk deel twee niet aan mij voorbij laten gaan. Noem mij gek of ‘vroeg oud’, maar ik heb een zwak voor boeken en films met oude mensen in de hoofdrol. Als het dan ook nog gaat om Dame Judi Dench of Maggie Smith, dan sta ik sowieso in de rij. Vandaag laat ik je weten wat ik van The Second Best Exotic Marigold Hotel vond!

TSBEMH1
The Second Best Exotic Marigold Hotel (bron).

Het had nog best wat voeten in de aarde, mijn bezoekje aan de bioscoop. Sterker nog, er waren er twee voor nodig om deze film te zien. De eerste keer was de film nog niet goed en wel begonnen of er werd gauw duidelijk dat er iets mis was met het geluid. Ik ga vaak naar Het Springhavertheater in Utrecht, een kleine bioscoop met twee knusse zalen, en ik had dit nog niet meegemaakt. Helaas was er op dat moment niets aan te doen, dus keerde ik en de rest van het bejaardencentrum teleurgesteld naar huis. Gelukkig wel met twee vrijkaartjes op zak. Dat vond ik wel fideel van ze, eentje extra!

De tweede keer had ik meer geluk. Hoewel een vervolg op een succesvolle film altijd een beetje twijfelachtig is en, laten we wel wezen, bijna nooit zo goed als ‘deel een’, heb ik mij zeker vermaakt. Ja, de eerste film blijft nog steeds het leukste, gewoon omdat die zowel verrassend als verfrissend was, maar het concept is sterk en mooi in zijn eenvoud. Het is gewoon heerlijk om naar alle grote namen uit de Britse filmindustrie te kijken zoals ze zijn: oud, maar nog steeds het beste in hun vak en allercharmantst met hun rimpels en grijze haren.

The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015) - Maggie Smith
Maggie Smith en Dev Patel (bron).

Dit is geen film voor het grote publiek, maar als je een zwak hebt voor fijne verhalen en de crème de la crème van de Britse filmindustrie, dan zou ik zeker gaan kijken. Of natuurlijk eerst ‘deel een’ eens uit de kast halen!


Welke film heb jij voor het laatst gezien?


IMG_3070

 

 

One thought on “The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)

Leave a Reply

