April doet wat hij wil – bookwise!

Tsja, wat kan ik zeggen? Kuch, nieuwe boeken, kuch! Nadat ik in maart een bestelling bij The Book Depository had geplaatst, baalde ik toch wel een beetje dat ik niet ook voor een paar andere boeken was gegaan. Zal je altijd zien! Toen ik vorige week Bladzijde 26 van Marloes ontdekte (super leuke blog over boeken!) en zag dat zij een van de boeken die ik graag wilde lezen had gereviewd, was de keuze snel gemaakt. Op rokjesdag rende ik daarom snel naar de boekhandel en kwam thuis met twee nieuwe boeken.IMG_3422Binnenkort zal ik ook de boeken van Book Depository laten zien (want ze zijn eindelijk binnen!), maar voor nu deze twee pareltjes! The Storied Life of A. J. Fikry wilde ik al een hele tijd lezen. Een boek over liefde voor boeken, dat kan toch niet anders dan plezierig zijn?

A. J. Fikry’s life is not at all what he expected it to be. He lives alone, his bookstore is experiencing the worst sales in its history, and now his prized possession, a rare collection of Poe poems, has been stolen. But when a mysterious package appears at the bookstore, its unexpected arrival gives Fikry the chance to make his life over–and see everything anew. (Bron: Book Depository.)

IMG_3421The Storied Life of A. J. Fikry is geschreven door Gabrielle Zevin. Ik kocht hem voor € 12,95 bij de lokale boekhandel (support your locals!), maar hij is nu voor € 11,69 te koop via Book Depository of € 12,99 via Bol.com.IMG_3420Het tweede boek dat ik mee naar huis nam is To Rise Again At A Decent Hour door Joshua Ferris. Het boek was shortlisted voor de Man Booker Prize, een jaarlijkse prijs voor het beste boek van het Britse Gemenebest, dus ik verwacht er veel van. Het is in ieder geval een boek waar ik, mede door de lay-out en het verhaal op de achterflap, al meerdere keren mee in mijn hand heb gestaan.

Introducing Paul O’Rourke: New Yorker, dentist and reluctant non-believer. Modern life disappoints him, and love never solves any of his problems. Then someone steals his identity and starts impersonating Paul online. A cruel invasion of privacy, the real horror is yet to come: this virtual ‘Paul’, preaching an obscure, ancient religion, might just be a better, happier person than the real deal. Anxious to find out who is responsible for this disturbing turn of events, Paul embarks on a quest which will see him confront the meaning of life, the inevitability of death and the importance of good oral hygiene. (Bron: Book Depository.)

IMG_3418Het is trouwens erg leuk om de website van de Man Booker Prize af te struinen. Alle long en short lists en winnaars van de afgelopen jaren staan erop vermeld, dus grote kans dat je je TBR-lijstje kan gaan aanvullen! To Rise Again At A Decent Hour kocht ik voor € 9,95 bij de lokale boekhandel, maar is online te koop voor € 8,84 via Book Depository of voor € 12,49 via Bol.com.

That’s it. Het betekend in ieder geval weer heel veel leesplezier de komende tijd, want samen met mijn boeken van Book Depository heb ik nu 8 mooie boeken in het vooruitzicht!


Heb jij een van deze boeken al gelezen? En welk boek op je TBR lijstje ben je erg benieuwd naar?


IMG_3070

6 thoughts on “April doet wat hij wil – bookwise!

Leave a Reply

