Peek-A-Book | How To Be A Heroine

Eens in de zoveel tijd komen er boeken voorbij die ik prachtig vind maar om een de een of andere reden (nog) niet kan reviewen. Omdat ik toch mijn enthousiasme en liefde wil delen is er de rubriek Peek-A-Book, waarin ik af en toe een van deze boeken laat zien. Vandaag How To Be A Heroine van Samantha Ellis!IMG_3390Naast dat dit een waanzinnig mooi boek is qua vormgeving, is dit ook een heerlijk boek om in te bladeren. Het is geen leesboek wat je van a tot z in een keer uitleest – tenzij je alle boeken al hebt gelezen waar Ellis over schrijft. Kort samengevat gaat How To Be A Heroine namelijk over alle literaire heldinnen van Samantha Ellis en hoe ze door hen is veranderd. Te denken valt dan aan Elizabeth Bennet uit Pride & Prejudice, de Kleine Zeemeermin (jawel!) of Sheherazade.IMG_3395Ik heb niet alle boeken al gelezen – sterker nog, ik ken eigenlijk maar twee verhalen. Daarom heb ik nog maar twee hoofdstukken uit Ellis’ boek gelezen, maar die waren wel hilarisch, hartverwarmend en erg herkenbaar.IMG_3397IMG_3399Mocht je fan zijn van de heldinnen en boeken die Ellis bespreekt, of zoals ik van plan zijn om de boeken te gaan lezen, dan is How To Be A Heroine een echte aanrader. Je kunt de hardcover variant online bestellen bij Book Depository voor € 19,78 of Bol.com voor € 18,49.


Heb jij ook boeken die niet echt leesboeken zijn maar die wel heel fijn zijn om af en toe door te bladeren?


IMG_3070

2 thoughts on “Peek-A-Book | How To Be A Heroine

  1. Aah deze lijkt me ook zo tof! Maar ik was ook bang voor spoilers. Maar aangezien het zo duidelijk is in welke hoofdstukken welke boeken staan, kan ik het boek eigenlijk ook al wel kopen! Fijne review 🙂 X

    Liked by 1 person

Leave a Reply

