Nieuwe boeken onderweg!

Ik kocht pas nog Geachte heer M. van Herman Koch, maar aangezien mijn to read stapeltje thuis toch steeds sneller ‘op’ raakt, heb ik maar eens een wat grotere bestelling geplaatst. Dit keer voor het eerst bij Book Depository, dus ik ben benieuwd. Als het goed is zijn ze uiterlijk over een week binnen, maar ik kan het niet laten toch alvast even een leuke preview te geven!Vastleggen in volledig scherm 26-3-2015 215945.bmpIk geloof dat ik nog nooit zoveel boeken tegelijk heb besteld. Het verbaasde mij dan ook hoe veel goedkoper de meeste boeken zijn dan via een Nederlandse site als Bol.com. Eigenlijk best logisch, maar toch!Foto's Internet-001Ik kan hiermee een paar boeken afstrepen van mijn Birthday Books lijst, zoals The Silmarillion en 1984. Hilary Mantel’s Wolf Hall wilde ik ook al een tijdje lezen: ze heeft met dit eerste boek uit de trilogie over het leven aan het hof van Henry VIII de Man Booker Prize gewonnen en deed dit met het vervolg nog eens dunnetjes over. Tsja, dan maak je mij wel nieuwsgierig!Foto's Internet-002De andere drie boeken kwam ik min of meer bij toeval tegen; alleen Major Pettigrew’s Last Stand had ik al eens voorbij zien komen, maar ik zocht er niet specifiek naar. Toen ik zag dat ‘ie afgeprijsd was naar € 3,38, tsja, toen was de keuze snel gemaakt. De voorkant is een beetje cheesy en ik heb het gevoel dat het vooral een vrolijk verhaal over de liefde is zonder al te veel diepgang, maar hé, da’s ook wel eens fijn!When God Was A Rabbit klonk mij wel bekend in de oren toen ik ‘m voorbij zag komen en ik vond de titel intrigerend genoeg om er meer over te willen weten. Tot slot vinkte ik ook The Light Years aan van Elizabeth Jane Howard. Het is het eerste boek uit een familiesaga en ik kwam eerst het vierde en een na laatste boek tegen, Casting Off, en na een kleine detour op wikipedia besloot ik dat ik mij aan deze vijfdelige saga wilde wagen.

Well, that’s it! Ik ben benieuwd. Keep you updated!


Welke boeken heb jij recent aangeschaft?


IMG_3070

5 thoughts on “Nieuwe boeken onderweg!

  1. Die prijzen zijn inderdaad scherp!
    Ik heb de laatste tijd helemaal geen nieuwe boeken gekocht of gelezen! Mis het best wel, dat helemaal op kunnen gaan in een boek en even in een andere wereld leven

    Liked by 1 person

    1. Ja, zeker! Best een aanrader, al zal ik daarmee misschien nog even moeten wachten tot ik alle boeken in goede staat heb binnen gekregen 😉 Ik heb dit jaar ook pas weer het plezier van lezen herontdekt, dus het is nooit te laat, haha! Maar je moet er inderdaad wel echt tijd voor vrij maken …

      Like

  2. Zowel Wolf Hall als The Silmarillion lijken me zo tof! En dus inderdaad je eerste bestelling bij BookDepository… o o, pas maar op dat je niet verslaafd raakt (het zou beter zijn als ik een beetje ging afkicken, maar mijn wishlist van 15 pagina’s is het daar niet mee eens). X

    Liked by 1 person

Leave a Reply

