Birthday Books

Vandaag ben ik 23 jaar jong geworden en om dat te vieren geef ik jullie een sneak peek in mijn Bol.com boekenverlanglijstje. Ik laat jullie niet alles zien – want o jee, in de loop der tijd hebben de lijstjes een schrikbarende omvang gekregen – maar genoeg om zelf wat inspiratie voor op te doen!

Foto's Internet-020
Mr. Bliss (€ 18,99) door J. R. R. Tolkien (bron) | The Marvellous Land of Snergs (€ 12,99) door E. A. Wyks-Smith (bron) | The Lion, The Witch and the Wardrobe (€ 18,99) door C. S. Lewis (bron) | Out of the Silent Planet (€ 10,99) door C. S. Lewis (bron) | Mister Magnolia (€ 11,49) door Quentin Blake (bron) | James and the Giant Peach (€ 16,99) door Roald Dahl (bron). Klik op de titels voor een verwijzing naar Bol.com en op ‘bron’ om naar de afbeelding te gaan.

Children’s books
Ik heb behoorlijk wat kinderboeken op mijn wish list staan. Natuurlijk wil ik graag mijn collectie van Roald Dahl aanvullen met boeken uit dezelfde hardcover editie die ik al heb. Ik vind het leuk om bepaalde boeken in serie te verzamelen, zeker als ze ook nog eens heel erg mooi zijn. James and the Giant Peach staat van Dahls boeken zeker boven aan mijn lijstje. Quentin Blake, de tekenaar die Dahls boeken illustreerde, heeft ook zelf enkele boeken gemaakt. Mr. Magnolia is daar een van en ik ben erg benieuwd hoe het uit heeft gepakt!

Van C. S. Lewis heb ik twee series op mijn lijstje staan: de Narnia kronieken en de Ruimte trilogie. De eerste serie is vrij bekend en wij hebben thuis altijd de Nederlandse versies gelezen (die trouwens erg mooi zijn vormgegeven!). Omdat ik het liefst alle boeken in hun originele taal lees (wat erop neer komt dat ik dat eigenlijk alleen bij Engelse boeken kan doen), voeg ik de Engelse Narnia boeken graag aan mijn boekenkast toe! De Ruimte trilogie van Lewis is veel minder bekend, maar toen ik erop stuitte, raakte ik toch wel erg enthousiast. Hier ben ik erg benieuwd naar!

Van Tolkien wil ik heel graag nog Mr. Bliss lezen. Hij schreef en tekende dit verhaal voor zijn eigen kinderen en het schijnt vrij losjes gebaseerd te zijn voorvallen uit zijn eigen leven. Het boek ziet er prachtig uit en voor een Tolkien fan is dit natuurlijk om te watertanden. The Marvellous Land of Snergs kwam ik pas op eenlettermeergraag.nl tegen en raakte meteen gefascineerd. Tolkien en Rowling schijnen door dit boek te zijn geïnspireerd, dus dat maakte mij, mede door het lezen van Anneke’s review, meteen nieuwsgierig!

Foto's Internet-021
Far From the Madding Crowd (€ 9,99) door Thomas Hardy (bron) | A Tale of Two Cities (€ 9,99) door Charles Dickens (bron) | Great Expectations (€ 19,99) door Charles Dickens (bron) | Brideshead Revisited (€ 25,99) door Evelyn Waugh (bron) | 1984 (€ 7,99) door George Orwell (bron) | The Two Towers door J. R. R. Tolkien (bron). Klik op de titels voor een verwijzing naar Bol.com en op ‘bron’ om naar de afbeelding te gaan.

Literaire klassiekers
Qua literaire klassiekers heb ik heel wat Penguin English Library boeken op mijn lijstje staan, maar dat zou wat eentonig worden om hier te laten zien. Check daarvoor in ieder geval even deze blogpost over de English Library serie. Ik wil in ieder geval graag Far From the Madding Crowd van Thomas Hardy lezen: zijn vierde en baanbrekende roman, waarmee hij zichzelf als schrijver op de kaart zette. Dit jaar komt de filmbewerking ervan uit (zie mijn must see films).

Ik zou ook graag wat van Charles Dickens lezen. Ik ben al lang heel erg benieuwd naar Great Expectations, het boek van Dickens dat op de meeste must read lijstjes en ‘beste … boeken’ te vinden is. Barnes & Noble Collectible Editions vind ik altijd prachtig om te zien en te lezen, dus ik zou die versie graag nog eens aanschaffen. Ook A Tale of Two Cities, over Londen en Parijs tijdens de Franse Revolutie, is mij al meerdere keren aangeraden.

Brideshead Revisited is zo’n klassieker die ik in bijna elke boekwinkel tegenkom, maar die ik tot op heden niet heb gekocht. Het verhaal klinkt mij erg interessant, maar tegelijkertijd ook heel naargeestig en droevig in de oren en tot nu toe was ik kennelijk niet in de juiste bui om hem daarom aan te schaffen en te lezen. Maar: eens moet de eerste keer zijn!

Van George Orwell lees ik nu Animal Farm, een vrij dun boekje waar je zo doorheen bent, maar die mij wel goed is bevallen. Daardoor ben ik nieuwsgierig geworden naar zijn 1984, eveneens een boek waarbij ik al een paar keer op het punt heb gestaan om hem te gaan lezen. Zo’n klassieker wil ik toch wel graag hebben gelezen! De Lord of the Rings trilogie van Tolkien (in een mooie hardcover uitgave) staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb The Hobbit al een paar keer gelezen (prachtig boek!) en ben aan Lord of the Rings begonnen, maar strandde in het tweede deel van The Two Towers. Nu ik de laatste tijd meer rust in mijn kop heb en ook meer tijd neem om te lezen, denk ik dat ik maar eens een tweede poging ga wagen!

Zo, dat was een sneak peek uit mijn verlanglijstje op Bol.com, waar nog veel te veel andere boeken wachten op een fout van de bank in mijn voordeel en veel vrije tijd om gekocht en gelezen te worden!


Welke boeken staan nog op jouw verlanglijstje? En welke boeken kan je mij aanraden?


IMG_3070

6 thoughts on “Birthday Books

  1. Aah mijn boekenverlanglijstje is ook echt té lang. De mijne staat op TheBookDepository en het is bijna een hobby geworden om de website af te gaan en nieuwe pareltjes voor mijn wishlist te vinden. Die editie van The Two Towers is echt prachtig! Helaas zijn die versie’s zo duur… En over Thomas Hardy gesproken, heb jij Tess of the D’Ubervilles toevallig gelezen? Die staat al een tijdje op mijn boekenplank (in English Library-editie ;)) alleen ik zie er een beetje tegenop, omdat die zo dramatisch schijnt te zijn. X

    Liked by 1 person

    1. Leuk hè, ik kan daar ook van genieten. Die ‘mensen die dit boek bestelden, keken ook naar: …’ aanbevelingen zijn echt killing – ik blijf maar doorklikken, haha! Ja idd, mijn liefde voor hardcovers is een dure liefde helaas. Ik heb Tess of the D’Urbervilles (nog) niet gelezen, maar voor een of twee jaar geleden wel de film (of tv-serie?) gezien. Met Eddie Redmayne als Angel overigens! Het was inderdaad een vrij triest verhaal, dus ik heb daarom het lezen van het boek ook nog uitgesteld. Misschien moeten we hem allebei in dit jaar eens gaan lezen ;-)!

      Like

      1. Aaah herkenbaar! Aah oké, dus je hebt in ieder geval al enigszins het idee waar het over gaat. Haha ja goed plan! Het moet er toch een keer van komen. X

        Like

Leave a Reply

