Mijn favoriete theeën

Ik review regelmatige nieuwe soorten en smaken thee en ik drink veel koppen thee per dag. Inmiddels heb ik daarom wel wat favorieten opgebouwd. In deze blogpost laat ik zien welke theeën ik ‘t liefst altijd in huis heb, wanneer ik ze drink en met wat!

IMG_3034

Earl Grey
Ik hou erg van warme soorten thee en dan kom je toch vaak uit op een zwarte thee. Earl Grey van English Tea Shop is daarom favoriet: biologische en Fairtrade Ceylon thee met natuurlijke bergamotolie. Je kan met een zakje gemakkelijk twee keer doen. Earl Grey drink ik het liefst met een scheutje melk, zo aan het einde van de middag. Al kan ik een kopje ‘s ochtends bij het ontbijt ook wel waarderen!

IMG_2749

Herfststorm
Begin dit jaar heb ik met mijzelf afgesproken dat ik beter zou letten op de thee die ik kocht. Omdat ik het zo vaak drink, koop ik liever Fairtrade en biologische thee, zodat andere mensen en het milieu niet onder mijn liefde voor thee lijden. Toch had ik nog een heel voorraadje Pickwick thee in huis die nog steeds niet op is. Volgens rankabrand.nl, een site waarop je merken kan checken op duurzaamheid, is Pickwick niet héél erg slecht bezig, maar kan het toch beter. Mijn favoriete thee van Pickwick was Herfststorm, met als ingrediënten: thee, kaneel (10%), aroma’s, stukjes appel (1%). Ik heb liever zo min mogelijk toegevoegde aroma’s, dus ik ben nog steeds op zoek naar een goede vervanger van deze thee. Herfststorm drink ik het liefste met een beetje melk zo aan het einde van de dag of ‘s avonds!

IMG_3102

Wild Apple & Cinnamon
Hoewel deze thee van Pukka vooral naar zoethout smaakte, vond ik deze thee wel erg lekker. Hij was daarom helaas wel snel op. Ik vind dit vooral een heerlijke thee voor ‘s avonds, als ik bij aan het komen ben van de dag. Boekje erbij of een leuke tv-serie aan en aan mij heb je geen kind meer! De ingrediënten zijn als volgt: kaneelbast (28%), zoethoutwortel, gemberwortel (14%), sinaasappelschil, kamillebloem, wilde appel (6%), kardemompeul, sinaasappel essentiële olie aroma, kruidnagel.

IMG_3027Lemon & Ginger
Dit was mijn eerste thee van het merk Clipper. Ik dronk het voor het eerst bij mijn ouders en ik was meteen verkocht. De gember geeft de thee die warme smaak en geur waar ik zo van hou. En belangrijker nog: het gaat om echte citroen en gember, niet alleen de (overigens natuurlijke) aroma’s. De ingrediënten zijn: citroengras, gemberwortel (15%), zoethoutwortel, citroenschil (12%), natuurlijk aroma, natuurlijk gemberaroma (1,5%). Deze thee vind ik heerlijk om ‘s middags te drinken of als ik verkouden ben.

IMG_2748Witte en groene thee
Hoewel ik wel echt van kruiden theeën en zwarte thee hou, kan ik de laatste tijd ook erg genieten van groene thee of witte thee. De Green Tea Pomegranate en de White Tea van English Tea Shop zijn favoriet. Ik vind deze, toch lichtere theeën heel fijn om ‘s ochtends te drinken. De groene thee die ik heb is losse thee, dus daar grijp ik ‘s ochtends in alle haast minder snel naar, maar als ik de tijd heb is die ideaal. Groene thee kan vaak snel wat bitter smaken, maar dat heb ik bij deze thee helemaal niet. De ingrediënten van de groene thee zijn: groene thee, rozenblaadjes, granaatappelstukjes met natuurlijke granaatappel aroma. In de witte thee zit alleen … witte thee! Groene en witte thee kan je trouwens ook heel prima ‘s avonds drinken als je tot rust wilt komen en niet zo van zware theeën houdt.

Zo, dat waren mijn favorieten van de afgelopen tijd. Ik wil binnenkort wat meer gaan uitproberen van Pukka en nog eens langsgaan bij De Droom van Utrecht, een heel leuk winkeltje in de binnenstad van Utrecht (waar ik woon). Daar verkopen ze naast servies, oud Hollandse snoepjes en (huid)verzorgings producten ook heel veel losse en voorverpakte thee. Ben benieuwd waarmee ik dan thuiskom!


Wat is jouw favoriete thee?


IMG_3070

 

 

2 thoughts on “Mijn favoriete theeën

  1. Geweldig, we hebben echt exact dezelfde theevoorkeuren! Kaneel en appel, citroen en gember, witte thee, ja! Earl Grey drink ik ook graag met een wolkje melk, en mensen kijken daar soms vreemd van op, terwijl dat toch normaal is? :d

    Liked by 1 person

    1. Haha, grappig! Ik hou er wel van nieuwe smaken uit te proberen, maar ik kom toch steeds terug op dezelfde soorten smaken (en dezelfde afkeer van fruitthee …) Dat van de melk snap ik idd ook niet! Maar het zal wel niet zo ‘Hollands’ zijn om dat te doen?

      Like

Leave a Reply

