Clipper en ETS: Calming Blend en Apple & Ginger

Toen ik op een druilerige februarimorgen door De Tuinen liep, vond ik mijzelf al snel voor het schap met alle thee. Sinds ik de pepermunt thee van de Refreshing Infusion lijn van Clipper had geprobeerd, was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar andere in deze lijn. Ik nam Apple & Ginger mee en ook de Calming Blend van English Tea Shop (ETS).

IMG_3253

Wat een geluk dat beide merken zulke fotogenieke producten maken – dat maakt het niet moeilijk om ze voordelig op de foto te zetten!

Ik was het meest nieuwsgierig naar de Apple & Ginger melange van Clipper. Ik hou van warme, herfstige theeën en de Lemon & Ginger versie vond ik erg lekker (lees hier de blogpost).

IMG_3254

Kom maar op!

IMG_3252De ingrediënten zijn: rozenbottel, rooibos, brandnetel, gemberwortel (14%), zoethoutwortel, hibiscus, natuurlijk aroma, appel (3%), ananas. Er zit dus behoorlijk wat in. Beetje flauw dat de thee Apple & Ginger heet, en dat appel en gember niet eens de hoofdbestanddelen zijn. Gember is vrij aanwezig, dus 14% lijkt me niet gek, maar 3% voor appel is vrij weinig.

IMG_3264Apple & Ginger werd dan ook mijn eerste teleurstelling in Clipper theeën. Niet eens vanwege de smaak, want die was eigenlijk best lekker. Maar de geur … Ik kan het eigenlijk niet anders omschrijven dan de geur van, tsja, kots. Het ruikt gewoon precies zo, zo zurig. Sorry, te veel informatie.

Ik denk, naar de ingrediëntenlijst kijkende, dat het misschien door de brandnetel en/of de ananas komt. Sowieso vind ik ananas een vreemde toevoeging voor een thee, maar dat is misschien de reden waarom hij zo vaag (of nou ja, vrij duidelijk) ruikt. Hoe dan ook: deze thee zou ik niet aanraden – tenzij je natuurlijk snipverkouden bent of altijd je thee drinkt met je neus dicht.

IMG_3257De volgende thee die ik mee naar huis nam, was de Calming Blend van English Tea Shop. De thee is cafeïne vrij.

IMG_3258De ingrediënten zijn: zoethout, kaneel stukken, pepermunt, lavendelknoppen. Als ik ruik, dan zijn zoethout en pepermunt het duidelijkst aanwezig en kan ik in de verte misschien een zweempje lavendel onderscheiden.

IMG_3263Ik vind ‘m lekker. Misschien niet geweldig bijzonder omdat, eenmaal gezet, de thee vooral naar zoethout smaakt, maar toch blijf je de pepermunt wel een beetje proeven. Een lekkere thee voor ‘s avonds! Als je van zoethout houdt, probeer dan ook eens Wild Apple & Cinnamon van Pukka (zie blogpost).

Tsja, ik heb een hekel aan weggooien, dus Apple & Ginger zal niet zo snel in de prullenbak belanden. Ik denk dat ik de thee of bewaar totdat ik zwaar verkouden ben of aan iemand anders geef die fijnere connotaties heeft bij de geur …


Wat is jouw favoriete thee en welke smaken vind je echt niet lekker?


IMG_3070

Leave a Reply

