Clipper thee peppermint

Ik begin steeds meer in de wereld van thee te duiken. Clipper, Pukka en English Tea Shop zijn tot nu toe mijn favoriete merken en iedere keer als ik in de supermarkt ben, kijk ik even bij ze in het schap. Mijn Albert Heijn heeft niet veel smaken, maar de Etos en de Tuinen des te meer! Deze keer nam ik van Clipper de pepermuntthee mee.

IMG_3238Ik kocht de thee voor € 2,99 bij de Tuinen. Tot mijn grote verrassing blijken ze daar een vrij grote collectie van Clipper te hebben. Daar ga ik dus even vaker langs!

Ik was wel nieuwsgierig naar de Refreshing Infushion lijn van Clipper. Dat zijn infusies (een aftreksel) en dus geen echte theeën omdat de ingrediënten kruiden en andere planten zijn en geen theebladeren van de theeplant. De Refreshing Infusion lijn van Clipper bestaat uit allerlei infusies van kamille tot venkel en zoethout tot brandnetel. En pepermunt dus!

IMG_3237Er is maar een ingrediënt: biologisch geteelde pepermunt. Da’s duidelijk! De thee komt in zakjes zonder een touwtje – die moet je er dus zelf nog even uitvissen. Volgens mij is dat erg ‘Engels’ en zijn we in Nederland gewoon heel erg gewend aan de luie Pickwick verpakkingen. Hier moet je dus even naar hengelen ;-)!

IMG_3241Ik geloof niet dat pepermunt snel mijn favoriete thee zal worden – daarvoor hou ik te veel van warme theeën. Ik vind hem wel lekker (echt de pure, frisse pepermunt smaak), maar gewoon voor af en toe. Het is wel een thee waar je echt van opkikkert; daar zorgt de pepermunt wel voor!

IMG_3245

Neem dus vooral even een kijkje bij de Tuinen (zeker de wat grotere in de grote steden) om deze Refreshion Infusions lijn te bestuderen – er is voor ieder wat wils! Op de website van Clipper kan je meer informatie vinden over de lijn.


Welke thee van Clipper zou jij nog eens willen proberen?


IMG_3070

3 thoughts on “Clipper thee peppermint

Leave a Reply

