Nieuwe boeken: Austens klassiekers

Zoals je gisteren al kon lezen, heb ik het boek Death comes to Pemberley van Phyllis James besteld. De serie heb ik al gezien (daar kon ik echt niet mee wachten!), maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar het boek. Het verhaal in de TV-serie vond ik erg sterk, dus ik heb hoge verwachtingen. Het wordt in ieder geval een erg ‘Austeneske’ tijd voor mij, want naast James’ boek heb ik twee boeken van Jane Austen besteld!

IMG_3161

Mijn nieuwe aanwinsten!

Ik kocht Sense & Sensibility en Persuasion, allebei in een luxe hardcover uitvoering. Je kan ze hier en hier via Bol.com bestellen. Voor Persuasion betaalde ik € 19,99 en voor Sense & Sensibility € 23,99. Best prijzig, maar ik vind de Collectible Edition Series van Barnes & Nobles zo mooi! Ik zou niet zomaar zoveel geld uitgeven aan een boek, alleen omdat ‘ie er zo mooi uitziet, maar van Austen weet ik zeker dat ik het boek ga waarderen. Bovendien zullen ze mooi staan naast mijn versie van Alice’s adventures in wonderland & Through the looking-glass, die ook van deze serie is.

IMG_3162Ik vind de uitgave van Death comes to Pemberley niet de meest mooie. Ik houd niet zo van dat felle geel. Maar goed, het rood van de letters en de bloedspetters valt daardoor wel extra goed op, waardoor het correspondeert met de titel en het onderwerp van het boek. Ik kocht deze uitgave bij Bol.com voor € 10,49. Je kan hem hier bestellen.

IMG_3165

Is het geen mooi boek? Van Austens boeken hebben Barnes & Noble naast Sense & Sensibility en Persuasion ook Pride & Prejudice uitgegeven (hier voor € 23,99 via Bol.com te koop). Die heb ik nog niet in deze uitgave in mijn bezit, maar wel het meest gelezen. Omdat ik Sense & Sensibility en Persuasion nog niet had gelezen, dacht ik die als eerste aan te schaffen.

IMG_3168

De boeken hebben allebei een prachtig design en op iedere achterkant van een Collectible uitgave staat een citaat. Erg chique. Op de website van Barnes & Noble kan je nog meer informatie vinden over de Collectible Editions Series, plus een lijst van boeken die erin zijn opgenomen.

Alle boeken uit deze serie zijn verder ‘leatherbound’ (vraag me niet of dat echt zo is, daarvoor heb ik te weinig verstand van boekbinderij e.d.) en hebben een satijnen lint om als bladwijzer te fungeren.

IMG_3175

Sense & Sensibility is grasgroen! Kek kleurtje voor zo’n klassieker. Ik vind het er erg gaaf uit zien, met die mooie bloemen voorop. Ik ben benieuwd hoe ik de verhalen zelf vind. Sense & Sensibility heb ik ooit, in een heel erg ver verleden, eens in een verschrikkelijke Nederlandse vertaling gelezen. Van de films was hij nooit echt mijn favoriet, dus het is voor mij het minst bekende verhaal van Austen. Ik weet in grote lijnen hoe het verhaal gaat, maar Pride & Prejudice, Northanger AbbeyPersuasionMansfield Park en Emma en lagen mij toch meer na aan het hart.

IMG_3180

Ik ben heel benieuwd hoe Austens romans mij gaan bevallen en ook naar James’ boek ben ik nog steeds erg nieuwsgierig. Vanzelfsprekend volgen hier op Tale of the Lime Tree zo snel mogelijk de recensies!


Welke boeken van Austen heb jij gelezen? En welke was je favoriet?


IMG_3070

6 thoughts on “Nieuwe boeken: Austens klassiekers

  1. Wauw wat een mooie uitgaves! Ik heb zelf Sense and Sensibility in de Penguin Clothbound-editie (ook ontzettend mooi) maar wil denk ik de overige boeken van Jane Austen (en misschien Sense and Sensibility ook nog wel om het compleet te maken hihi) in de Vintage Classics edities, want die zijn een stuk goedkoper én super mooi! Ik vond Sense and Sensibility overigens een super leuk boek. X

    Like

    1. Oh ja, die Clothbound editie is ook erg mooi! Ik ben erg fan van hardcover uitgaves: de boeken blijven veel langer mooi en de meeste luxe edities zijn hardcover. Maar die Vintage Classics zijn ook erg leuk, inderdaad. Ik wil zelf graag nog wel wat mooie Engelse klassiekers in de Penguin English Library editie verzamelen. Goedkoper dan hardcover edities en erg mooi vormgegeven! Maar goed, first things first. Ben benieuwd hoe ik S&S ga vinden!

      Like

Leave a Reply

