Longlist Libris Literatuurprijs bekend!

Gisteren maakte Libris de Longlist bekend voor de Libris Literatuurprijs. De lijst bestaat uit 18 Nederlandstalige romans. Maandag 2 maart worden de zes nominaties bekend gemaakt en de winnaar gaat op 11 mei uiteindelijk met 50.000 euro prijzengeld naar huis.  Vastleggen in volledig scherm 26-1-2015 203657.bmp

 De 18 romans op de longlist!

Na een blik op de longlist moest ik helaas wel bekennen dat ik geen van de boeken had gelezen. Ah, wat is dat toch! Op de een of andere manier wordt ik altijd enorm aangetrokken door buitenlandse romans. Veel van mijn favoriete romans zijn Engels of van oorsprong Frans. Tsja, misschien heb ik de Nederlandse roman nooit echt een kans gegeven. Toch maar weer eens proberen! Adriaan van Dis en Jan Siebelink heb ik altijd al eens willen lezen en ik heb al veel gehoord van Bervoets’ Efter en Teatro Olympico van Kees ‘t Hart. Voor een cursus moet ik Oeroeg (oké, niet héél dik) van Hella S. Haasse en De Stille Kracht van Louis Couperus lezen, dus wellicht dat ik in het Nederlandse thema blijf en mij eens aan wat pareltjes van eigen bodem ga wijden.

Meer over de Libris Literatuurprijs kan je vinden op de website van Libris en de site van de prijs zelf (hier en hier).


Heb je tips voor romans van Hollanse bodem?


IMG_3070

Leave a Reply

