Nieuwe boeken: Over beesten en fakirs

Dit weekend heb ik genoten van mijn vrije tijd. Ik heb een voorraad frisse lucht opgesnoven (want helaas is het komende week weer die hard studietijd) en heb mijzelf vermaakt in de stad. In de boekhandel kwam ik twee boeken tegen die ik al een tijdje wilde lezen.

IMG_3082

Ik kocht Animal Farm door George Orwell en The Extraordinary Journey of the Fakir Who Got Trapped in an IKEA Wardrobe door Romain Puértolas. Animal Farm wilde ik al een tijdje lezen; ik heb er al zoveel over gehoord! In deze satire bekritiseert Orwell het politieke systeem van de Sovjet-Unie na de Oktoberrevolutie, toen eerst Lenin en daarna Stalin aan de macht kwamen. Voor zo’n groot onderwerp, is het wel een dun boekje …

IMG_3085

 Animal Farm en The Extraordinary Journey.

IMG_3088

Ik ben erg benieuwd naar The Extraordinary Journey. Ik weet niet meer waar ik het boek voor het eerst had gezien – ik denk in de krant, maar de titel sprak me meteen aan. Klinkt als een idioot – op een goede manier – verhaal. Na de achterkant gelezen te hebben (een fakir opzoek naar een nieuw spijkerbed reist de hele wereld over nadat hij in een IKEA kast terecht komt) kon ik niet anders dan hem met een grijns afrekenen.

De boeken waren niet duur. In de boekhandel betaalde ik voor Animal Farm € 8,95 en voor The Extraordinary Journey € 10,95. Online kan je ze hier en hier kopen, maar ze zijn dan wel iets duurder. De boeken zien er trouwens allebei erg mooi uit. Als ik door een boekhandel loop en ik niet naar iets in het bijzonder opzoek ben, dan valt mijn ook toch snel op een leuk vormgegeven boek. De boekhandel (Broese van Libris) die ik bezocht had trouwens veel meer van deze serie pocket paperbacks; veel klassiekers ook. Als deze twee mij bevallen, dan kom ik nog eens vaker binnenlopen, denk ik!


 Welke leuke boeken heb jij pas gekocht/gelezen?


IMG_3070

2 thoughts on “Nieuwe boeken: Over beesten en fakirs

Leave a Reply

