A Cup of Tea Large and Books Big Enough …

Na mijn eerste kennismaking met de English Tea Shop (zie deze blog), was ik benieuwd naar andere smaken. Dus toen ik pas de Etos inliep, nam ik ook een kijkje bij de thee. Tegelijk kwam ook mijn nieuwe bestelling van Bol.com binnen. Thee en boeken, that sounds gooood!

IMG_3026

 Clipper thee Lemon & Giger | ETS Earl Grey | Roald Dahl The Witches | ETS Happy Me | Roald Dahl Matilda.

Tsja, mensen kijken me nog steeds bevreemd aan als ik kinderboeken koop en bij de kassa zeg dat ze niet hoeven worden ingepakt. Eh … Ja, ik lees ze dus echt zelf. Dat komt voor een deel door mijn studie, omdat ik me voor mijn thesis verdiep in Engelse kinderliteratuur. Maar dat onderwerp heb ik natuurlijk niet gekozen omdat ik het zo vreselijk vind. Kinderliteratuur wordt naar mijn mening enorm ondergewaardeerd. De meesten denken meteen aan Jip en Janneke en Rupsje Nooitgenoeg, maar kinderliteratuur is breed. De halve wereld raakte verslingerd aan Harry Potter (niet in de laatste plaats volwassenen), anderhalve eeuw na de eerste verschijning dwepen velen met Alice in Wonderland en Tolkien schreef The Hobbit voor kinderen. Er zit evenveel, zo niet meer, wijsheid in verborgen dan in boeken voor volwassenen. En dus zijn kinderboeken (behalve waarschijnlijk die voor de allerkleinsten) óók voor grownups. Niet voor niets merkte C. S. Lewis op:

‘A children’s story that can only be enjoyed by children is not a good children’s story in the slightest.’ (Bron: Goodreads)

Ik probeer hiermee overigens totaal niet mijn volgende aankoop te verantwoorden …

IMG_3020

The Witches en Matilda door Roald Dahl (hardcover, 2010). Uitgeverij: Random House Children’s Publishers.

IMG_3022

De prachtige hardcover uitgave van The Witches.

IMG_3024

En Matilda. Allebei met tekeningen van Quentin Blake.

Ik aasde al een tijdje op deze versies van Dahls boeken. Ze zijn mooi vormgegeven, hardcover (mijn favoriete uitgave!), vrij nieuw en natuurlijk met de tekeningen van Quentin Blake. Ik ken beide verhalen wel, maar volgens mij van de films en niet van de boeken. We waren thuis vroeger meer van Sjakie, Mr. Vos en Daantje, de wereldkampioen. Toch wilde ik deze exemplaren wel in huis hebben, vooral Matilda aangezien de enorme honger van de hoofdpersoon naar boeken. Klinkt bekend?

IMG_3025

De tekeningen zijn zwart-wit.

IMG_3044

De kaft.

De boeken zijn te bestellen via Bol.com. Ik heb ze nog niet bij een boekenwinkel gezien, waarschijnlijk omdat ze Engels zijn. Je kan The Witches voor € 11,49 hier bestellen en Matilda voor € 14,49 hier. Binnenkort zal ik nog een wat uitgebreidere review schrijven over deze boeken. Ondertussen snuffel ik nog lekker verder op Bol.com. Oh, zie ik daar nu ook James and the Giant Peach? En Danny, the Champion of the World? Oh oh …

Daarnaast kocht ik dus nog drie soorten thee. Twee van de English Tea Shop, één van Clipper. Morgen komt er een review online van de smaken.

IMG_3027

Clipper thee in Lemon & Ginger

IMG_3034

English Tea Shop thee in Earl Grey

IMG_3039

English Tea Shop thee in Happy Me

Morgen dus een uitgebreide beschrijving van de thee. Dan kan ik nu nog even keuren. Met een boek bij de hand natuurlijk …


Welke kinderboeken-die-ook-voor-volwassenen-zijn lees jij graag?


4 thoughts on “A Cup of Tea Large and Books Big Enough …

  1. Ik vind kinderboeken op z’n tijd ook nog steeds leuk! Sowieso vind ik Harry Potter nog altijd fantastisch, maar afgelopen jaar heb ik ook enkele andere kinderboeken gelezen, zoals Alice in Wonderland (blijft super), The Wizard of Oz en Peter Pan. Deze edities van de Roald Dahl boeken zijn overigens wel heel erg gaaf! Vooral met die herkenbare tekeningen. X

    Like

    1. Oooh, I agree ’bout Potter en Alice! Wizard of Oz en Peter Pan heb ik nog nooit gelezen, maar staan wel op mijn lijstje. Voor m’n thesis wil ik o.a. Peter Pan bestuderen, dus dat zal er nog wel van komen 😉

      Like

Leave a Reply

