Ontspannen een winters weekend in

Hoera, het is bijna weekend! Voor mij begint het weekend eigenlijk al op donderdag, want vrijdag heb ik geen college meer (sorry!). Toch heb ik pas echt het ‘weekendgevoel’ op vrijdag, zo rond vijf uur. In de stad wordt het dan steeds drukker en iedereen is toch vrolijker en ook een beetje opgelucht. Hoewel ik in het weekend nog wel moet studeren, is het toch een adempauze voor mij. Ik laat je zien hoe ik ontspannen een winterweekend in ga!

IMG_2964

Allereerst: kaarsjes aan! Omdat het al vroeg donker wordt of gewoon erg bewolkt is, vind ik het gezellig om lichtjes aan te hebben. Ik heb een snoer met witte roosjes die langs de muur loopt en allerlei kaarsenhouders staan. Gezellig!

IMG_2966

Thee erbij! Heerlijk om het weekend te beginnen met een geruststellende kop thee. Koffie drink ik eigenlijk alleen af en toe, als ik een ochtend vroeg moet op staan of – ashamed to admit it – als ik tot laat moet doorwerken om een deadline te halen. Tsja, niet gezond …

IMG_2970

Groene thee van English Tea Shop is de huidige favoriet, zoals je in deze blogpost kunt lezen. Lekker in mijn grote Bunzlau theepot, zodat buurmeisje en vriendinnetje er ook van meegenieten kan!

IMG_2972

Lekker bijkletsen of juist een spelletje spelen. Ik kan echt zo stuk gaan op dit spel. Het is echt super oud en echt heel flauw, but sometimes that’s all you need

IMG_2975

Het liefst ook nog even met een goed boek op schoot, voor ik aan koken begin. Even lekker wegdromen en alle dagelijkse beslommeringen kwijtraken!

IMG_2980

C. S. Lewis zei:

β€œYou can never get a cup of tea large enough or a book long enough to suit me.”

Well, this will suit me! Fijn weekend!


Hoe luid jij het weekend in?


Leave a Reply

