Zinin

Ik wilde al een tijdje eens langs de winkel ZININ, in Utrecht. Toen ik daar pas in de buurt was voor wat boodschappen, besloot ik te gaan kijken. Benieuwd wat ik daar(van) vond? Klik dan snel verder.

IMG_2817

 ZININ

In Utrecht kent iedereen het centrum rondom de Oudegracht. Daar zitten ook de meeste grote winkels. Maar Utrecht kent zoveel meer leuke straten en kleinere winkeltjes! ZININ zit aan de Burgemeester Reigerstraat 11. Deze hele straat en de Nachtegaalstraat liggen buiten het oude centrum, maar zijn ook erg leuk om door te lopen. Veel kleine winkeltjes, een Rituals, een IciParis, delicatessenzaken en niet te vergeten: leuke cafeetjes. ZININ misstaat daarin zeker niet.

Het is een vrij kleine winkel, maar ze hebben ontzettend veel leuks. Ik kwam zelf eigenlijk speciaal voor hun Bunzlau collectie (Pools aardewerk), maar de rest van de winkel was minstens zo interessant. Vooral veel vrolijke spullen, servies, kaarsen, cadeautjes en kookboeken. Juist omdat de winkel zo leuk is, was het jammer dat de drie dames nou niet bepaald vrolijk overkwamen. Ik werd wel vriendelijk begroet door de eerste, maar de rest negeerde me volkomen. Bij het afrekenen kreeg ik geen bon en waren ze drukker met kletsen met elkaar dan met mij. Heel jammer, want juist kleinere winkeltjes moeten het voor een groot deel van hun service hebben!

IMG_2823

De buit!

Gelukkig hadden ze wel leuke dingen! Ik heb een ontbijt bordje gekocht van Bunzlau, een kaart met botanische tekeningen erop die ik wil gaan inlijsten en drie kaarsenhoudertjes in de vorm van een eitje. De snoepjes komen bij Dille & Kamille vandaan. Daar kocht ik ook nog een kerstbal in de uitverkoop, maar dat leek me voor deze tijd van het jaar niet erg de moeite waard om te fotograferen.

IMG_2826

IMG_2825

Bloemkool, tomaat, aubergine en … oh: snoep!

IMG_2834

De kaart was vrij duur, € 4,95, maar omdat ik hem niet ga opsturen heb ik dat er wel voor over. Ik denk dat het heel leuk staat in een klein lijstje! Nu dat lijstje nog …

IMG_2827

IMG_2829

Zijn het kaarsenhouders …

IMG_2835

IMG_2836

IMG_2837

… of snoep bakjes?

Daarnaast kocht ik deze schattige kaarsenhouders. Ze hebben een goudachtige metaalkleur, maar ik zag dat ze ze ook in een koperkleur hadden. Ze waren € 2,50 per stuk. Leuk voor een cadeautje!

IMG_2830

 

IMG_2831

 Bunzlau!

Tot slot kocht ik dit ontbijtbordje van Bunzlau. Deze was € 13,95. Ik ken Bunzlau al een paar jaar en ik heb inmiddels al een bescheiden collectie aan kunnen leggen. Bunzlau staat bekend om zijn vele vrolijke decors en degelijke kwaliteit. Dit decor heet ‘Campanula’. Daar had ik al een beker van, maar je hoeft niet alles in één en hetzelfde decor te kopen. Alles past bij elkaar, omdat blauw de hoofdkleur is. Ik hou zelf van alle fijne en kleine decors. De decors kan je hier bekijken. Meestal koop ik dingen van Bunzlau bij De Droom van Utrecht. Ook al zo’n klein winkeltje, met bijzonder vriendelijk personeel. Ik zal daar binnenkort een blogpost aan wijden.

Dat was ‘m! Wil je ook ZININ bezoeken? Ze zijn maandag t/m zaterdag geopend en hebben ook een webshop (voor Bunzlau moet je helaas wel in de winkel zijn). Klik hier om naar de webshop te gaan.


Ken jij nog leuke zelfstandige winkels? En kende je Bunzlau al?


Leave a Reply

