New: knus & gezellig

Ja, daar is-ie! Het nieuwe jaar ligt voor ons, als een tabula rasa heeft zij zich voor ons uitgespreid. Zo aan het begin van het nieuwe jaar krijg ik altijd extra veel zin om mij op te krullen op het fijnste stukje bank en weg te duiken achter een heerlijk boek. Daarom was het natuurlijk volstrekt noodzakelijk om een paar fijne nieuwe kussens aan te schaffen en een paar heerlijke boeken!

Allereerst waren mijn kussens aan vervanging toe. Uit pure noodzaak heb ik ooit twee kussens bij de Action aangeschaft. Ik kan gewoon niet zonder, maar mooi waren ze absoluut niet. Om over de slechte kwaliteit nog maar te zwijgen.

IMG_2763

IMG_2764

Ik had deze kussentjes al eens eerder gezien bij V&D en ik dacht dat ze wel leuk zouden staan bij mijn bank. Ik heb een tweedehands Ektorp van Ikea. Het design bestaat uit allerlei bloemen in een grijsblauwe kleur op een ecru achtergrond. Omdat de bank al wat ouder is, is dit design niet meer te koop. Mijn oude kussens waren grijzig bruin. Ze vloekten niet, maar echt mooi was het ook niet.

Eigen foto's

Het blauwe kussen matcht mooi met de bloemen op mijn bank en het okergele kussentje zorgt voor een vrolijke twist in deze donkere dagen. Ze kleuren ook nog eens erg mooi bij elkaar! Toen ik ze kocht was er 20% korting op alles kussenhoesjes, dus dat was mooi meegenomen. Het blauwe kussenhoesje met herten was € 12,99, dus ik nam hem voor € 10,39 mee. Je kan hem hier bestellen. Het gele kussenhoesje was € 8,99 en na de korting € 7,19. Geen enorme prijsverschillen, maar alle beetjes zijn welkom! Het gele kussenhoesje kan je hier bestellen.

IMG_2760

IMG_2769

Theelichtjes met de klok mee: Primark | handmade door schoonmoeder | Xenos | V&D

Toen ik langs de uitverkooptafel liep van de V&D, zag ik dit leuke theelichtje staan. Ik vind die stijl met bast waarin figuurtjes zijn uitgesneden zo leuk! Omdat hij in de uitverkoop was, heb ik er uiteindelijk geloof ik maar € 1,29 voor neergeteld.

Deze maand heb ik ook nog wat nieuwe boeken kunnen toevoegen aan mijn collectie. Eigenlijk waren het allemaal boeken die ik al kende, maar nog niet in mijn boekenkast had.

IMG_2770

Wind in the Willows door Kenneth Grahame (Oxford University Press 2012)

Nou ja … The Wind in the Willows had ik al wel in mijn bezit, maar in een oudere, klassiekere uitgave. Die was ook prachtig, maar toen ik deze zag liggen, moest ik hem wel meenemen. Het is een hardcover uitgave (zoveel mooier dan paperback!) en de kleuren zijn erg mooi. Hoewel ik echt een voorliefde heb voor de tekeningen van Ernest Shepard die de oudere uitgaven sieren, vind ik deze moderne twist toch ook wel de moeite waard. Een blogpost over de twee versies van The Wind in the Willows volgt binnenkort. Deze uitgave is € 15,49 en haal je hier.

IMG_2754

IMG_2620

Alice’s Adventures in Wonderland en Through the Looking Glass door Lewis Carroll (Barnes & Noble 2012)

Een van mijn favorieten! Het verhaal van Alice is knotsgek, bizar en fantastisch tegelijk. Heerlijk om te lezen. Ik heb het dit jaar herontdekt, dus dit boek moest echt in mijn boekenkast staan. Deze uitgave is van Barnes & Noble en is vrij nieuw. Van enkele wereldklassiekers hebben ze een dergelijke uitgave gemaakt. De prijs van deze versie van Alice is € 22,99 en je koop hem hier. Binnenkort verschijnt er een review over deze uitgave.

IMG_2726

Het laatste boek wat ik kocht was een boek van Paulus de Boskabouter. Ik weet het, het derde kinderboek … De nostalgie heeft me in zijn greep! Ik kan me herinneren dat ik zo ontzettend heb gelachen bij alle verhalen van Paulus. Vooral Gregorius de Das deed me altijd schateren met zijn schattige spraakgebrek. Dit is het eerste deel in de reeks en is voor slechts € 5,00 hier verkrijgbaar.

Zo, dat was het weer! Ik kan me weer knus innestelen en genieten van verhalen. Kop thee erbij, kaarsjes aan. Mij hoor je niet meer …


Welke boeken heb jij pas aangeschaft?


One thought on “New: knus & gezellig

Leave a Reply

