English Tea Shop

Ik hou van thee. Het liefst uit zo’n grote mok (geen glas!), waarmee je lekker knus op de bank kan zitten. Boek erbij, iets lekkers bij de hand, en mij hoor je niet klagen. Yep, ik zou wel een tijdje in het gezelschap van de Mat Hatter en de March Hare willen vertoeven. ‘It’s always tea-time!’.

1 Alice with March Hare and Mat Hatter-001

Alice bij de March Hare en de Mat Hatter (detail), Alice’s Adventures in Wonderland (Millicent Sowerby illustration)

Als theeliefhebber ben ik dan ook altijd op zoek naar nieuwe thee om mijzelf mee te verwennen. Lange tijd kocht ik alleen Pickwick, waar vooral Herfststorm en Caramelised Pear favoriet waren (vooral met melk). Maar sinds ik wat beter op de ingrediëntenlijst kijk, zie ik ook steeds vaker waar dat soort theeën hun geur vandaan halen: toegevoegde aroma’s. En ik heb toch liever thee met zo min mogelijk zaken ‘toegevoegd’. Toen ik pas in de Etos was, kwam ik een nieuw merk tegen: English Tea Shop.

IMG_2704

Ik kocht de White Tea. Ik ben echt een kluns met verpakkingen, dus die heb ik helaas geruïneerd zodat ik daar geen foto van kan tonen. Er zitten 20 zakjes in één verpakking. Er waren nog een of twee andere soorten en ze verschilden in prijs (vanaf € 2,99). Ik vind het een heerlijke, lichte thee, geschikt voor ieder moment van de dag. Wat English Tea Shop zelf zegt over White Tea:

“Naturally sweet, with a lightness of touch, our pure White Tea’s delicate aromas are sure to delight.”

Ingrediënten: biologische witte thee.

IMG_2703

Een paar dagen later liep ik met mijn vader door Haarlem en moest ik gewoon even naar binnen bij The Art of Tea, Herbs & Spices. Ik was er nog nooit eerder geweest, maar met zo’n naam kon het niet anders of daar zou verandering in komen. Buiten het feit dat ze een indrukwekkende collectie losse theeën hebben in grote bussen aan de wand, hadden ze ook een selectie andere merken, waaronder … English Tea Shop! En veel meer keus dan bij de Etos. Van mijn vader kreeg ik de Green Tea Pomegranate mee, een blik met 100 gram losse thee. De prijs weet ik niet, aangezien het een cadeautje was, maar op internet variëren de prijzen van €7,49 tot €8,49.

Losse thee is natuurlijk veel meer gedoe dan een voorverpakt zakje, maar wel beter voor het milieu. Met een herbruikbaar thee-ei heb je die zakjes niet nodig en mocht het blikje uiteindelijk leeg raken, dan heb je er een leuk opbergdoosje bij!

IMG_2706

IMG_2709

De Green Tea Pomegranate ruikt vrij sterk. Het doet me denken aan een oud Hollands snoepje, maar ik kan er de vinger niet op leggen. In elk geval vind ik hem erg lekker: niet te aanwezig en ook niet zo wrang als sommige andere groene thee. English Tea Shop:

“Packed with flavour, our Super Green Tea Pomegranate & Cranberry’s tangy notes dance on your palate, whilst the antioxidants give you a rejuvenating boost.”

Ingrediënten: biologische groene thee, biologische rozenblaadjes, biologische granaatappelstukjes met natuurlijke granaatappel aroma.

IMG_2725

Zowel de witte als de groene thee waren aanwinsten. Als de zakjes van de witte thee op zijn, zal ik zeker een blikje met losse thee aanschaffen! Alle thee zijn volledig biologisch (Soil Association) en Fairtrade. Ik dat mijn collectie snel zal worden aangevuld. Een snelle blik op de website van English Tea Shop laat zien dat er nog heel wat smaken zijn om uit te proberen: Spices Red Fruits, Ginger Peach, Lemongrass, Ginger & Citrus, Black Tea Chai, Calming Blend. Daar ben ik wel even zoet mee!

IMG_2749

Kijk op de site van English Tea Shop voor meer informatie. In Nederland o.a. verkrijgbaar bij Etos, The Art of Tea, Herbs & Spices in Haarlem en online via Albert Heijn en deonlinedrogist.nl.


Kende jij English Tea Shop al? Wat is jouw favoriete smaak en thee?


2 thoughts on “English Tea Shop

Leave a Reply

